- بنیاد خیریه کرامت افغانستان - http://keramat-af.com -

گزارش برگزاری دومین جلسه شورای پشتیبانی صندوق خیریه کرامت+تصاویر

 

این جلسه در تاریخ ۱۰/۸/۱۳۹۵ در مرکز فرهنگی باقرالعلوم(ع) واقع در شهر مشهد مقدس با حضور جمعی از اعضای شورای پشتیبانی صندوق خیریه  و سایر مدعوین با سه هدف ذیل برگزار شد:

  1. گزارش از عملکرد و هزینه های صندوق خیریه کرامت از بدو تاسیس به ویژه در سه ماهه اخیر
  2. رو نمایی و معرفی وب سایت صندوق خیریه کرامت به آدرس keramat-af.com [1]
  3. اعلان وظایف شورای پشتیبانی با توجه به اساسنامه صندوق خیریه کرامت

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید آغاز شد و سپس آقای کفایی یکی از اعضای هیئت امنای صندوق خیریه کرامت به ارائه گزارشی از فعالیت های صندوق خیریه پرداخت.

وی در ابتدا به شرایط سخت زندگی در افغانستان، به خصوص به مشکلات عدیده اقشار مستضعف و نیازمند ساکن در قندهار و مناطق محروم اطراف آن پرداختند؛ در ادامه ایشان از نحوه ی جمع آوری و توزیع کمکهای خیرین و مومنین سخن گفتند.

وی افزود کمک های مردمی به دو صورت نقدی و غیر نقدی درب منازل افراد توسط تیم پشتیبانی این صندوق در شهر قندهار و چند منطقه اطراف آن توزیع شده است تا در این امر خدا پسندانه نیازمندان عزیز دچار سختی و مرارت خاصی نشوند و با کمال احترام و حفظ آبرو این کمکها را دریافت نمایند.

همچنین ایشان در قسمت پایانی گزارش خود به جزئیات مقدار پول کمک های ارسال شده به داخل افغانستان به صورت جز به جز اشاره نمودند.آقای کفایی در این بخش از سخنان خود گفت که پول ارسالی به داخل کشور در چند مرحله صورت گرفته و مقدار کل پول بالغ بر ۵۴ میلیون تومان بوده است.

 

در بخش بعدی این جلسه با توجه به برنامه از قبل تعیین شده سایت صندوق خیریه کرامت و همچنین کانال تلگرام آن رونمایی شده و به صورت زنده برای حضار محترم در جلسه توضیحات لازم داده شد تا اعضا ضمن آشنایی با سایت و کانال صندوق خیریه کرامت، نسبت به استفاده از سایت و کانال تلگرامی آن اقدام و مشارکت نمایند .

اهداف از طراحی و راه اندازی وب سایت و کانال تلگرام  صندوق خیریه کرامت :

  1. معرفی صندوق خیریه کرامت در فضای مجازی
  2. اطلاع رسانی عمومی از فعالیت های صندوق خیریه کرامت
  3. داشتن صفحه تماس با ما برای دریافت انتقادات و پیشنهادات سازنده عموم مردم و خیرین برای بهبود مدیریت صندوق
  4. نظر خواستن از کاربران سایت برای هر فعالیت در ذیل همان فعالیت در صفحه نمایش مربوطه
  5. انتشار فرهنگ کمک و خیر رسانی با مطالب مربوطه در صفحاتی از وب سایت و کانال تلگرام
  6. قابلیت پرداخت آنلاین تا افراد کمکهای خود را از طریق این درگاه ها به حساب صندوق واریز نمایند.

کانال تلگرام نیز با هدف اطلاع رسانی سریع اخبار و رویدادهای صندوق خیریه کرامت راه اندازی شد.

در بخش پایانی جلسه وظایف شورای پشتیبانی برای توسعه و فراگیر شدن صندوق خیریه کرامت توسط یکی دیگر از اعضای هیئت امنا تبیین گردید.

در این بخش عمدتا بر نکات ذیل تاکید شد:

  1. اعضای شورای پشتیبانی علاوه بر کمکهای مستمر و منظم خویش می باید در زمینه تشویق و ترغیب سایر مومنین و افراد خیر جهت کمک به مستحقین تلاش و کوشش دائمی داشته باشند.
  2. اعضای شورای پشتیبانی نسبت به طرح ها و برنامه های صندوق خیریه برای جلب و جذب کمک های بیشتر و نحوه ی هزینه کردن آن، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.
  3. اعضای شورای پشتیبانی در زمینه درآمد زایی هر چه بیشتر و بهتر صندوق خیریه کرامت طرح و برنامه کاربردی ارئه دهند.
  4. اعضای شورای پشتیبانی در زمینه ترویج فرهنگ انفاق به نیازمندان در بین اعضای خانواده و افرادی که با آنها در ارتباط هستند کمک و مساعدت نمایند.

لازم به ذکر است در پایان دومین جلسه شورای پشتیبانی تعدادی از اعضای شورای پشتیبانی به طرح دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند که مسایل مطروحه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.