پنج‌شنبه, 27 ژوئن , 2019 , بخش : فعالیت ها , ,
+
-

برگزاری مراسم سومین سالگرد تاسیس بنیاد خیریه کرامت

چهارشنبه شب ۹۸/۴/۶ مراسم سومین سالگرد تاسیس بنیاد خیریه کرامت در نمایندگی آن مستقر در مرکز فرهنگی باقرالعلوم (ع) مشهد برگزار شد.

این مراسم با شرکت موسسات خیریه سید الشهداء (ع)، امام جواد (ع)، خیرالبشر (ص)، خیرالمرسلین (ص)، امام علی (ع)، مدرسه جعفری، انجمن کلیه هیئات مذهبی، ستاد اربعین، اتحادیه اصناف و دیگر شخصیت ها و خیرین مومن برگزار گردید.

اولین سخنران مراسم دانشمند فرهیخته جناب آقای دکتر احمدی بودند، ایشان طی بیاناتی پرمحتوا ارزش کار خیررسانی به درماندگان را از منظر علم روانشناسی و جامعه شناسی بررسی نموده و اثرات مثبت آن را بر روح و روان انسان و تربیت فرزندان سالم برشمردند.
ایشان در بخش دوم صحبت های خویش ابعاد و عمق فقر و محرومیت ملت ستمدیده افغانستان را بررسی نموده و با بیان مثال هایی از وضعیت اسفناک یتیمان و مستمندان وطن، وظیفه دینی و وجدانی همگان را در قبال آنان یادآور شدند.

در ادامه مراسم آقای ابوذر محمدی (مسئول امور مالی نمایندگی بنیاد در مشهد)، گزارشی از کلیات کمک های دریافتی مهاجرین خیر و دلسوز مقیم ایران، اروپا و آمریکا، و نحوه انتقال آن بدست خانواده های تحت پوشش و… در قندهار و هلمند ارائه نمود. که اعداد و ارقام مبالغ کمک های مذکور طی ۳ سال گذشته سیر کاملا صعودی را نشان می دهد.

سخنران دوم مراسم، حجت الاسلام استاد رضایی، از مسئولین ارشد بنیاد خیریه کرامت در قندهار بودند. ایشان طی گزارشی مشاهدات خود را از وضعیت رنج آور فقرا و مستمندان و محرومان جامعه بیان کردند.
سپس بعنوان مسئول ستاد بحران آوارگان منطقه شاه مقصود خاکریز، به بیان شرح و چگونگی آواره شدن مردم مظلوم و مستمند آن منطقه از خانه و کاشانه شان به دشت و کوه و… پرداختند.
ایشان نقش محوری بنیاد خیریه کرامت را در جلوگیری از فاجعه انسانی با رساندن کمک های لازم و فوری، و انتقال و اسکان برخی از آوارگان به مرکز شهر قندهار بیان کردند و از مساعدت مسجد جامع فاطمیه قندهار، موسسه خیریه امام جواد (ع) و موسسه خیریه سیدالشهداء (ع) و سایر خیرین قدردانی بعمل آوردند.

 

کانال تلگرام