جمعه, 28 جولای , 2017 , بخش : اخبار , ,
+
-

اهل کرامت شویم…

 🍃🌺 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم : “الرِّجَالُ أَرْبَعَةٌ سَخِیٌّ وَکَرِیمٌ وَبَخِیلٌ وَلَئِیمٌ فَالسَّخِیُّ الَّذِی یَأْکُلُ وَیُعْطِی وَالْکَرِیمُ الَّذِی لاَ یَأْکُلُ وَیُعْطِی وَالْبَخِیلُ الَّذِی یَأْکُلُ وَلاَ یُعْطِی وَاللَّئِیمُ الَّذِی لاَ یَأْکُلُ وَلاَ یُعْطِی”

انسان‌ها چهار گونه‌اند: سخاوتمند و کریم و بخیل و لئیم. سخاوتمند کسى است که هم خودش مى‌خورد و هم به دیگران مى‌بخشد و کریم کسى است که خودش نمى‌خورد (و ایثار مى‌کند) و به دیگران عطا مى‌نماید و بخیل کسى است که خودش مى‌خورد اما چیزى به دیگرى نمى‌دهد و لئیم آن‌کس است که نه خود مى‌خورد و نه به دیگرى مى‌بخشد.

 

🍃🌸 اهل کرامت شویم…
حضرت امام رضا عليه السلام صدقه پنهاني بسيار مي دادند و اموال خويش را بين نيازمندان تقسيم مي نمودند.
روايت شده كه ايشان يك سال تمام ثروت خود را در روز عرفه بين نيازمندان تقسيم كردند. فردي به ايشان گفت: اين گونه بخشش، ضرر است. حضرت فرمودند: اين گونه بخشش ضرر و زيان نيست بلكه غنيمت است، هرگز چيزي را كه به وسيله آن طلب اجر و كرامت مي كنيد، غرامت و ضرر به شمار نياورید.

🍃🌼 صندوق خیریه کرامت ضمن گرامیداشت دهۀ بابرکت “کرامت”، آمادگی خود را جهت دریافت کمک های شما مومنین بزرگوار و ارسال آن برای ایتام و محرومین آبرومند وطن اعلام می دارد.

کانال تلگرام