دوشنبه, 26 ژوئن , 2017 , بخش : اخبار , ,
+
-

دست خیر داشته باشید تا سالم بمانید!

🍎طبق تحقیقی که در مجله معتبر علمی و پزشکی journal Clinical Psychological Science منتشر شده، افرادی که در طول روز بیشتر از دیگران رفتارهای محبت آمیز دارند، به لحاظ عاطفی کمتر تحت تاثیر فشارهای عصبی ناشی از کار قرار می گیرند.
‘امیلی انسل’ روانشناس دانشگاه یل گفت: یافته های این مطالعه نشان می دهد که بوسیله حتی کارهای کوچکی که برای دیگران انجام می دهیم، در روزهای پر استرس احساس ناخشنودی نخواهیم کرد.

🍏کار خیر، روند پیری مغز را کاهش می دهد!
۶۸ درصد از داوطلبانی که در یک نظر سنجی شرکت کردند، به درستی اعتقاد داشتند که احساس سلامت آنها ناشی از حس نوع دوستی است.
نشریه بولتن روانشناسی با آنالیز نتایج ۷۳ مطالعه درباره مزایای داوطلب کار خیر بودن، از ارتباط میان اقدامات و رفتارهای خیرخواهانه با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و علائم افسردگی خبر داد.

🔸از آثار ارزشمند احسان وانفاق، آرامش روحی است.
🔶این كلام الهی است كه می فرماید: الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (سوره بقره، آيه ۲۷۴)؛ آنها که اموال خود را، شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق می‌کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است؛ نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین می‌شوند.

🍃🌸صندوق خیریه کرامت آماده ی دریافت فطریه، کفارات، نذورات و صدقات شما عزیزان و رساندن آن به خانواده های ایتام و مستمندان وطن می باشد.

کانال تلگرام