سه‌شنبه, 16 می , 2017 , بخش : اخبار , ,
+
-

برگزاری گردهمایی سالیانه صندوق خیریه کرامت

گردهمایی سالیانه صندوق خیریه کرامت، یکشنبه شب  ۹۶/۲/۲۴ با حضور جمعی ازعلما، فرهیختگان، خیرین و اعضای شورای پشتیبانی صندوق در مرکزفرهنگی باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد.

این جلسه با قرائت آیاتی ازکلام الله مجید توسط قاری محترم حجت الاسلام طاهری آغاز شد. سپس  جهت آگاهی حضار، گزارشی ازعملکرد صندوق در سال ۱۳۹۵ توسط آقای ابوذرمحمدی (از اعضای فعال هیات امنا) ارائه گردید. ایشان ضمن ذکر منابع درآمد و عوائد صندوق در سال گذشته، برنامه های سال جاری (۱۳۹۶) را نیز مطرح ساختند.

در ادامه مراسم، دانشمند فرهیخته آقای حاج دکتراحمدی، از موسسین وعضو هیات امنای صندوق به سخنرانی پرداختند؛

ایشان در ابتدای سخن به اهمیت آرامش روحی از دیدگاه روانشناسی پرداخته و آن را بالاتر از آسایش در زندگی انسانها معرفی کردند. و احسان و نیکوکاری نسبت به محرومان ومستمندان جامعه را یکی از راههای اصلی کسب آرامش روحی و روانی برشمردند. اصلی که در شرع مقدس اسلام و سیره پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام به آن سفارش شده است.

وی در ادامه سخنان با تشریح وضعیت وخیم اقتصادی مردم افغانستان و مشکلات معیشتی آنها اشاره کردند و نمونه هایی از فقر و محرومیت را بیان کردند.

سپس طرح خود را درمورد متکفّل شدن سرپرستی ۱۲۴ خانواده ایتام و بی بضاعت تحت پوشش صندوق خیریه کرامت بیان نمودند و از خیرین خواستند که طبق جدول اعلام شده در این امرخیر مشارکت نمایند.

سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام حاج آقای سروری، یکی دیگر از موسسین و عضو هیات امنای صندوق خیریه کرامت بودند.

ایشان با استناد به آیاتی از قرآن مجید به موضوع انفاق در اسلام اشاره نموده و آن را به عنوان یکی از وظایف اصلی مسلمانان مطرح کردند.

سپس به معضل فقر و محرومیت مردم ستمدیده افغانستان پرداخته و آن را مشکل اول جامعه دانستند. همچنین نمونه هایی از مشاهدات خود را، درخصوص مشکلات معیشتی طاقت فرسای خانواده های ایتام، مستمندان و محرومین بیان نمودند.

و در پایان از تمام خیرین دلسوز، من جمله حاضرین در جلسه درخواست کردند که علاوه بر تقبل سرپرستی خانواده ها و کمک های مقطعی در دادن قرض الحسنه جهت سرمایه گذاری در طرح های پیش رو همکاری کنند.

بحمدلله این درخواست مورد استقبال خیرین مومن قرار گرفت و اعلام مشارکت نمودند.

 

کانال تلگرام